Sunday, December 21, 2008

Perbedaan antara Kasih Manusia dan Kasih Allah


Kasih manusia adalah kasih yang sangat dipengaruhi mood (suasana hati), situasi dan kondisi di sekitarnya, tiba-tiba dapat saja berubah menjadi kebencian hanya dalam waktu yang sekejap, atau seringkali bertindak sebaliknya, misalnya seharusnya bertindak lembut malah keras, seharusnya tegas malah lunak.


Kasih Allah adalah kasih yang stabil, tidak berubah-ubah, tidak dipengaruhi oleh “musim”, kasih yang selalu bertindak pada saat yang tepat, kasih yang sangat panjang sabar, dan murah hati (Maz 30:5). Walaupun Kasih Allah itu sangat lembut namun kadang-kadang dapat menjadi sangat tegas, sebagai contoh, ketika Yesus mengambil cemeti dan mengusir para penukar uang untuk keluar dari bait Allah. Apakah Ia bertindak menurut kasih? Ya; anda lihat sisi tegas dari kasih. Allah adalah Kasih; ada sisi Allah yang murah hati dan lemah lembut, namun ada juga sisi Allah yang tegas dan menghakimi, … kasih ini menyerupai kasih orang tua terhadap anak-anaknya. (Amsal 13:24 “Siapa tidak menggunakan tongkat, benci kepada anaknya; tetapi siapa mengasihi anaknya, menghajar dia pada waktunya.”)


5 comments:

Anonymous said...

Hi there to all, it's in fact a nice for me to visit this web site, it contains important Information.

Feel free to surf to my web blog - best reliable online

Anonymous said...

Undeniably believe that which you said. Your favorite justification seemed to be on the web the easiest thing to be aware of.
I say to you, I certainly get annoyed while people consider
worries that they just don't know about. You managed to hit the nail upon the top and also defined out the whole thing without having side-effects , people could take a signal. Will probably be back to get more. Thanks

Feel free to visit my website :: cheap hotel rooms

Anonymous said...

Superb, what a web site it is! This blog presents valuable data to us, keep it
up.

Check out my web blog; booking hotels online

Anonymous said...

Superb, what a web site it is! This blog presents valuable data to us, keep it up.



my web page booking hotels online

Anonymous said...

Hello colleagues, fastidious piece of writing and nice arguments commented here, I am in fact enjoying by these.


Look at my website :: get ex back